کد خبر: ۵۲
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نذر نیازمندان در روزهای کرونایی

با شیوع کرونا کمک‌های مرکز نیکوکاری مطهری شکل متفاوتی به خود گرفت و خدمات و کمک‌های درخور توجهی را به نیازمندان محله داشته است

مرکز نیکوکاری شهید مطهری، یکی از مراکزخیریه منطقه ما در محله مطهری است که در این روزهای کرونایی خدمات و کمک‌های درخور توجهی را به نیازمندان محله داشته است.

رئیس هیئت عامل این مرکز با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در بین خانواده‌های نیازمند محله گفت: مرکز نیکوکاری شهید مطهری با کمک خیران و هم‌افزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) چندسالی است که خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده ساکن در محدوده محله را انجام می‌دهد، خانواده‌های نیازمند از طریق افراد معتمد و قدیمی محله شناسایی و به ما معرفی می‌شوند، ما نیز در بحث کمک‌های غذایی، اشتغال‌زایی و کمک‌های درمانی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

از سال گذشته و با شیوع کرونا، کمک‌های مجموعه برای پیشگیری از بیماری کرونا در بین خانواده‌های مورد حمایت مرکزنیکوکاری بوده است. درهمین مسیر سال گذشته تعداد 1500عدد مایع ضدعفونی و توزیع 5هزار ماسک رایگان را در بین خانواده‌های نیازمند محله داشتیم. در حوزه پزشکی و بیماری کرونا از طریق آموزش توصیه‌های بهداشتی لازم را دراختیار خانواده‌ها قرار دادیم و در صورت ابتلا و یا مشکوک بودن به بیماری کرونا، حمایت و مراقبت‌های بهداشتی از فرد یادشده را انجام داده‌ایم. در سال جدید نیز با توجه به ماندگارشدن کرونا، برنامه توزیع ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده را در بین خانواده‌های نیازمند خواهیم داشت.

 

توزیع 10هزار پرس غذای گرم

حسن عبداللهی با اشاره به طرح ویژه توزیع غذا افزود: هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان، طرح ویژه توزیع 10هزار پرس غذای گرم را داشتیم که تاکنون بیش از هزارپرس غذا طبخ و دربین نیازمندان محله توزیع شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز این برنامه انجام خواهد شد.

همچنین از ابتدای ماه رمضان، 200بسته غذایی شامل برنج، روغن، خرما، لوبیا، عدس، رب و آش رشته به ارزش 300هزار تومان در بین این خانواده‌ها توزیع کرده‌ایم. با توجه به شیوع کرونا و نهی شدید از افطاری‌های خانوادگی، برخی شهروندان آگاه و فهیم با نذر افطاری برای نیازمندان، ما را یاری کردند و ما نیز این نذری‌ها را در اختیار نیازمندان محله قرار دادیم. مرکز نیکوکاری شهید مطهری با شناسایی خانواده‌های مستحق و نیازمند، همیشه در خدمت شهروندان خیّر محله است و آن‌ها می توانند با اطمینان از اینکه نذرشان به دست انسان مستحق خواهد رسید در راه کمک به نیازمندان یار ویاور ما باشند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44